باد و باران

خشونت بر علیه زنان

باد و باران

خشونت بر علیه زنان

راهکارهایی برای کاهش خشونت علیه زنان ( ۱ )

راهکارهایی برای کاهش خشونت علیه زنان ( ۱ )
آنچه که در این سری از نوشته ها می آید بخشی از استراتژی ها و راهکارهایی است که گروهی از زنان رنگین پوست در جامعه آمریکا برای مقابله با خشونت های جنسیتی تدارک دیدهاند.
توجه به این راهکارها می تواند ما را در شناخت مسأله خشونت جنسیتی و اندیشیدن به راههایی برای مقابله با این خشونت که در زندگی هر روزه ، ما زنان را تهدید می کند یاری کند.همانطور که نویسندگان این راهکارها تأکید کرده اند ممکن است راهکاری که در یک اجتماع مؤثر واقع میشود در اجتماعی دیگر مؤثر نباشد. بنابراین تجویز راهکار بدون توجه به زمینه های فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی یک اجتماع نادرست است. اما توجه به تجربه کسانی که برای مبارزه با خشونت جنسیتی بسیج گردیده اند به ما می آموزد که چگونه با استفاده از توان جمعی و خلاقیت ها و امکاناتمان به مقابله با این خشونت برویم.توجه به تجربیات زنان رنگی به ما نشان میدهد که در مقابل نظام عدالت کیفری ، پلیسی و ...
زنان ما در این سوی دنیا با زنان رنگی آمریکا مشابهت هایی دارند آنان گرفتار تبعیض های نژادی – قومی هستند و ما گرفتار نگاه بغایت جنسگرایی مردان.


برانگیختن زنان رنگین پوست علیه خشونت
پاسخگویی جمعی
اصول / نگرانیها / راهکارها / نمونه ها

نکته : این نظرات از جوامع گوناگونی که با سازمانها و کارگاههای عملگرای (Incite ) مرتبط بودند به دست آمده است.
Incite راهکارهای خاصی را تجویز نمیکند.زیرا آنچه در یک اجتماع مؤثر واقع میشود ممکن است در اجتماعی دیگر مؤثر نباشد و برخی از این راهکارها ممکن است برای بعضی جوامع مؤثر نباشد.
هدف این متن فراهم کردن عقاید و نظرات و ایجاد جرقه هایی برای یافتن راهکارهای بیشتری است که ممکن است به پیشبرد پاسخگویی جمعی در مورد خشونت علیه زنان رنگین پوست کمک کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد