باد و باران

خشونت بر علیه زنان

باد و باران

خشونت بر علیه زنان

شعار برابری حقوق زن و مرد

شعار برابری حقوق زن و مرد
یکی از مسئله هایی که متاسفانه به طرز غلط در جامعه ما رواج پیدا کرده برخورد فیزیکی بر علیه زنان است. پدران , برادران و شوهران گاه بدون هیچ دلیل موجه با ضرب و شتم زنان آسیب های جسمی و روحی غیر قابل جبرانی را به انان وارد می کنند. آیا ارتکاب هر خطایی از سوی زنان سزاوار چنین رفتار غیر انسانی است؟؟ اگر خطای مشابهی از سوی مردان سر زد آنوقت چه؟؟؟چرا هنوز بعضی از مردان به زن به چشم یک کالا که صاحب بی چون و چرای آن هستند نگاه می کنند؟؟؟؟

مسئله زمانی دردآورتر جلوه می نماید که شاهد سکوت زنان هستیم.زنانی که از گذشته ها آموخته اند که در قبال ظلم و ستم وارده بر خود دم بر نیاورند , از حق خویش بگذرند و به زندگی ادامه دهند در حالی که توهین و تحقیر هویت انسانی آنها را زیر سوال می برد.

در واقع یکی از عوامل بالا رفتن آمار خودکشی و قتل در میان زنان وجود عواملی مانند نادیده گرفته شدن هویت مستقل آنان و همچنین عدم در نظر گرفتن حقوق مسلم آنان می باشد. آزادی عمل برای مردان در امر طلاق و قوانین تقریباْ یکطرفه در این مورد سبب شده تا زنان برای خلاصی از رنج ها , فشارها و بی عدالتی های وارد بر آنان دست به اقداماتی از قبیل قتل , تهدید و یا خودکشی بزنند.

افزایش آگاهی زنان به حقوق خود , افزایش اطلاعات خانواده ها و بخصوص مردان در ارتباط با حقوق زنان اصلاح باورها و فرهنگ های غلط موجود در جامعه , نگرش دوباره به قوانین تصویب شده در مورد زنان و تصحیح آنها در صورت لزوم , می تواند به عنوان راهکارهایی قابل اعتنا جهت احقاق حقوق زنان مورد بررسی قرار گیرد گر چه تا کنون آنگونه که انتظار می رود و شایسته است مورد توجه مسئولین امر قرار نگرفته است.

به امید روزی که شعار برابری حقوق زن و مرد در عمل محقق گردد...

 
 
 
 
 
 
 
 
احسان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد